joi, 14 iunie 2012

Dezvoltare personala sau dependenta personala

Empower a publicat pe Facebook harta utilizatorilor sai:

Femei, 25-34 ani, urban

Acesta este principalul segment de consumatori ai portalului.
Aceasta informatie imi confirma teoria ca femeile sunt mai sensibile decat barbatii, isi controleaza mai greu emotiile, in timp ce noi barbatii suntem ne lasam mai usor destabilizati si putem controla mai bine emotiile, pentru ca am fost invatati de mici sa nu plangem si sa induram durerea.

Nu sunt de acord nici cu mandria masculina excesiva, dar nici nu lipsa de judecata la rece, a femeilor. Sunt un fan al industriei de self help, dar trebuie sa recunosc ca este o industrie care trebuie sa vanda. Din ce am vazut pana acum, femeile devin foarte rapid dependente de aceste programe/traineri personali si cu greu pot sa faca o pauza si sa anlizeze la rece, investitia realizata si raportul in care se resimte inapoi concret.

Raport corect  investitie/return on investment

Personal ori de cate ori am investit bani in astfel de programe, traininguri/coaching, etc. urmaresc evolutie cu un pix si o foaie de hartie. Nu am ezitat niciodata, sa spun stop, atunci cand rezultatele nu au fost pe masura sau cand obiectul mi l-am atins inainte de termenul stabilit si sa cer un refund partial sau total.

Momentan chiar nu mai investesc nici un cent in self help industy, pentru ca nivelul de dezvoltare la care am ajuns este superior rezultatelor din viata mea, si atunci pana cand voi ajunge la o balanta, prefer sa muncesc mai mult si sa fac coaching mai putin.

Capcana din industria de Self Help

Educatia sau dezvoltarea personala trebuie sa se masoare in rezultate concrete, nu in sperante sau vise cu ochii deschisi. Iar marea capcana in care cadem, nu neaparat intinsa de industrie din rea intentie, este sa credem ca mai avem nevoie de inca un curs, de inca o sedinta de coaching, de inca ceva, pentru a face ceea ce de mult trebuia sa facem si tot amanam.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu